Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Larmet från ambulansen

Var tredje samtal till SOS är felsamtal: ”Ring bara vid nödsituationer”

Ambulanspersonal vittnar om invånare som ringer 112 för att de inte orkar vänta i telefonkön till 1177.

– Man ska bara ringa 112 om det handlar om nödsituationer, säger Sarah Hummerdal, pressansvarig på SOS Alarm.

Bild: Petter Hansson Frank, Pressfoto

Annons

Ambulanspersonal vittnar om att det förekommer att de åker ut på Prio 1-larm, som när de kommer fram visar sig inte alls vara akuta. Ibland kan det handla om invånare som inte orkar vänta i kön till 1177 och som ringer efter en ambulans även om det senare visar sig vara ett fall för exempelvis vårdcentralen.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Ingen bindningstid - säg upp när du vill.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy